Voor soft en hard skills

Improversity Voor soft en hard skills

De benodigde skills die nodig zijn om resultaten te behalen in een organisatie. Als het gaat om coaching, professionele ontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling. Ze zijn beide nodig en versterken elkaar. Wij dragen zorg dat er altijd aandacht is voor beide.

Hoe kunnen we je helpen?

Soft & hard skills; de inhoud en voeding van onze leeroplossingen. Deze staan centraal. Dit maakt dat we ons gedrag gaan veranderen, groeien in houding en gedrag en kwaliteitsslagen maken.

We kijken per vraag welke hard & soft skills hierbij horen. Wij hebben een brede ervaring en breed scala. Hier putten wij uit, naast de analyses, gesprekken die we met jullie organisatie hebben en jullie huidige en gewenste situatie. Het is namelijk al-tijd maatwerk wil je impact maken. “Off the shell” is bij ons onbekend!

Hoe hebben we anderen geholpen?

Train de trainer traject

In drie maanden, hadden de trainers zichtbare kwaliteitsslagen gemaakt.
Elke maand had een thema en focus, waarbij we ingingen op de hard skills van een trainer, maar ook op de soft skills. Als rode draad liepen reflectie, groepsdynamica en omgaan met weerstand door het programma.
Met dik resultaat: de trainers kregen hogere cijfers, gaven aan meer zelfvertrouwen te hebben en konden de leereffecten inzichtelijk maken en terugkoppelen aan de afdelingen. Ook konden ze na elke training goed zien wat er goed was gegaan en wat minder, om hiervan te blijven leren als professional!

Een traject voor een team van klantbegeleiders

Waarvan de vraag initieel ligt bij dit team beter te laten presteren; minder administratieve taken en meer actief bezig met een-op-een klantcontact en aansluiten bij de klant.
Na nader onderzoek bleek dat het team van managers niet eenduidig was in de communicatie, verschillende opdrachten gaf en dat er miscommunicatie en verschillende verwachtingen waren van wat de meest belangrijke taak was.
De oplossing werd tweeledig: met het management team hebben we gewerkt aan het spreken van “een taal”, met concrete verwachtingen in houding en gedrag en eenduidigheid, om erna met de teams te trainen op aansluiten bij de klant, communicatieve vaardigheden en timemanagement.

Het Improversity Impact Model en soft/hard skills

Soft en hard skills lopen door het gehele model heen. Bijvoorbeeld: voor intrinsieke motivatie is zelfreflectie nodig, voor de leidinggevende zijn management skills nodig, voor de cultuur is voorbeeld gedrag, dezelfde taal spreken, aansluiting vinden met elkaar nodig.
Zo kunnen we bij elke spaak de juiste soft en hard skills koppelen om te zorgen dat de “spaak” weer soepel gaat rollen!