Voor organisaties

Improversity Voor organisaties

Coaching in organisaties zijn vraagstukken die over meerdere afdelingen gaan. Deze pakken wij op. Daarbij zien we ook vaak dat de cultuur rondom L&D aandacht kan vragen. Ook hier gaan we mee aan de slag, omdat dit van grote invloed is op de impact van leren. Als je het doet; doe het dan goed!

Hoe kunnen we je helpen?

Leren en ontwikkelen is steeds meer iets van de hele organisatie. Maar daardoor soms van alles en iedereen. Gek eigenlijk he? Ieder heeft zijn vak en er is met reden maar één kapitein op het schip! L&D gaat door de organisatie heen, maar is echt een vak en expertise!

Of het gaat om groeien in je eigen functie, mee gaan in een verandering of groeien in een nieuwe rol. Denk aan change trajecten, cultuur programma’s, reorganisaties of kleine/grote veranderingen. Hierin zit al-tijd een leercomponent!
Wij zorgen dat we de juiste leeractiviteiten maken die voor de organisatie zorgen dat zij in een leerstand komen en de medewerkers laten groeien zodat ze succesvol kunnen zijn in het aandeel dat zij leveren!

Hoe hebben we anderen geholpen?

Adviseren over cultuur binnen de organisatie.

Na een vraagstuk omtrent het L&D team en de nodige kwaliteitsslag die gemaakt moest worden, kwamen we erachter dat abstracte aspecten als “onveiligheid, onduidelijkheid over de rol, mismanagement en wisselende opdrachten” een grote rol speelde.
Door in gesprek te gaan met het management, dit aan te kaarten en te komen met een plan van aanpak op langere termijn is er heel hard gewerkt. Stap voor stap, van mini stappen naar grote overwinningen om de basis te leggen waarin er weer geleerd kon worden en de nodige kwaliteitsslagen konden worden gemaakt!

Wendbaarheid en growth mindset.

Een organisatie die door externe situaties in beweging moest komen en ook wist; deze beweging moet blijven. De aankomende jaren zou er veel wendbaarheid gevraagd worden van de medewerker. Daarbij was een growth mindset nodig: het open staan voor deze verandering en ook bij zichzelf voelen dit te willen en aan te kunnen. De initiele vraag was of iedereen “door dezelfde wasstraat kon”. Echter weten wij dat dit de oplossing niet gaat zijn.
Wij hebben het leren naar de medewerker gebracht, in alledaagse situaties:  Bij binnenkomst een vraag voor de dag, bij de lunch een opdracht, via het digitale landschap triggers om zaken aan te pakken en aanpassingen in de overleggen in de team structuur. Zo om de gehele organisatie “aan te zetten” en de verantwoordelijkheid te laten pakken.

Het Improversity Impact Model voor organisaties

Het L&D systeem in een organisatie moet optimaal werken, wil de organisatie een lerende organisatie zijn, geen verlet hebben rondom leren, vitale medewerkers hebben en wendbaar zijn. Wendbaar in uitdagingen die op ze afkomen en wendbaar in doen wat nodig is, voor het bedrijf, vanuit eigen motivatie en betrokkenheid. Vanuit ons model kijken we naar alle “spaken” en zorgen we dat deze balans heerst en de balans blijft!