Voor leren met impact

Improversity Voor leren met impact

Ons credo. Leren zonder impact, is een ervaring geweest.
Leren is wrijving, kan pijnlijk en confronterend zijn. Het raakt de kern en vanuit die kern volgt de impact. Leren moet bijdragen aan de organisatie-, team- en individuele resultaten.

Hoe kunnen we je helpen?

Het ontwikkelen van onze leeractiviteiten zal wat tijd vragen aan de voorkant. Wij gaan namelijk analyseren en kijken naar hoe we “voor, tijdens en na” de leeractiviteit(en) kunnen meten wat de impact van leren is (geweest).

Het is dus altijd zichtbaar voor jullie wat jullie medewerkers anders, beter, soepeler doen op de werkvloer. Leren met resultaat!
Daarbij is het een meetinstrument wat maakt dat we kunnen bijsturen. Als de resultaten uitblijven schalen we op en bij (waarbij we als leidraad altijd ons Improversity Impact Model gebruiken!)

Hoe hebben we anderen geholpen?

Met de komst van corona moest een klantcontact training aangepast worden.

Deze duurde 10 werkdagen, inclusief 5 “wendagen”, deze hebben we terug gebracht naar 5 werkdagen, met 3 wendagen. Interactief, gericht op zelfsturing en eigen regie. De lerende had een maximale schermtijd van 2.5 uur ipv een trainingsdag van 8 uur en de trainer kon focus houden op de individuele leervragen. Er was veel ruimte om te oefenen en ervaren in de praktijk.
Deze training had hogere resultaten op alle KPI’s en deze KPI’s waren 4 dagen sneller bereikt dan met de voorgaande training.

De teamlead training was te “log” en er was weinig zicht op hoe het geleerde toegepast werd in de praktijk.

Na onderzoek voor alle taken van een teamlead hebben we meerdere losse blokken gemaakt, met focus op verschillende belangrijke en cruciale taken. Deze mix van leerelementen konden verspreid worden over een á twee maanden. Met dezelfde investering aan uren, werden er op meerdere houdingsaspecten stappen gezet. Met teamleads met meer zelfvertrouwen, die meer taken oppakte, een duidelijkere rolafbakening ervaarde en teams met die meer op target zaten dan voorheen.

Het Improversity Impact Model voor leren met impact:

Leren met impact is een van de spaken. Deze heeft dus invloed op het hele systeem. Als de impact van leren uitblijft, of niet inzichtelijk wordt gemaakt, gaat dit een negatief effect hebben, dit sijpelt door.

Wat wij doen om dit te voorkomen? Analyseren, kijken naar de kern, en vanuit de kern de juiste leeractiviteiten inrichten, die passen, die raken en die zorgen voor de gewenste en zichtbare impact!